Förra veckans maträtter
Måndag; Salsakyckling med ris
 
 
 
 
 
 
Tisdag; Panerad pangalusfilé med kokt potatis, ärtor och hollandiesås
 
 
 
 
 
 
Onsdag; Lasagne med sallad
 
 
 
 
 
 
Torsdag; Stekt fläskytterfilé med klyftpotatis, egengjord brunsås och sallad
 
 
 
 
 
 
Fredag; Tacogratäng med sallad
 
 
 
 

Lördag; Mustig lövbiffsgryta med kokta grönsaker och vitlöksbröd
 
 
 
 
Söndag; Idag var tanken att vi skulle äta schnitzel och pommes. Men vi åkte lite spontant på en innebandymatch som min kusin spelade. Så vi var inte hemma förrän 17.45 ungefär, så vi köpte med oss mat hem idag. Så kan det bli ibland. 
 
Hoppas ni får lite inspiration till maträtter!

Kramizaar!
#1 - Ceciliaoi

Men vad gott!!! :)

#2 - Linnéa

Mmm, oh yes att jag måste testa salsakycklingen - låter supergott 💫. Ja pasteller är min absoluta favorit, får mig att längta efter sommaren 💫. Ha en superfin kväll ❤️ kram

#3 - ❥ Thereselinneaaa

Allt ser gott ut! Älskar verkligen lasagne, det måste jag göra någon dag! Har du något gott recept? :)

Svar: Tack så mycket! Jag kör faktiskt lite olika, men tycker denna lasagnen är väldigt god; https://www.arla.se/recept/lasagne :)
Tina Falkestad

#4 - Emelie Andersson

Så himla många goda maträtter 😍 så bra tips till en annan, tack för det bästa du! 🥰♥️

#5 - Jasmine

Vad mycket gott ni åt förra veckan!

(Sent) Svar: Tack för att du tog dig tid att lämna en kommentar. Hoppas att blåbärspajen jag rekommenderade smakar gott även vid ditt fikabord.

Kram

#6 - Orsakulla mamma vid 20 - Dalaliv, finporslin & pudelliv

Så goda rätter ni åt i veckan. Perfekt också att planera så man vet vad man ska äta redan innan. Ibland får man ju avvika och att ta med sig mat hem är ju ofta väldigt gott också.

#7 - https://siliiins.blogg.se/

Mycket gott verkligen :)

#8 - Enna

Inspirerande inlägg! Vi brukar göra liknande kyckling. Vi tillagar den i ugn i en chutney sås med chips, väldigt gott :)

#9 - Ceciliaoi

Men vad gott!!! :)